Prvi vtis: Renault 5 E-Tech Techno, »Čista petka za novo petko«
Renault 5 se je vrnil - v novi, električni preobleki. Za krmilo različice “Techno comfort range”, ki prinaša baterijo s kapaciteto 52 kWh in elektromotor s 110 kW moči (150 KM), smo sedli tudi v naši testni ekipi. Ugotovili smo, da ta oblikovna “retro poslastica” prinaša številne moderne tehnologije, zavidljivo mero udobja, varnosti, pa tudi vozniške dinamike.
Retro dizajn z modernim pridihom
Oblika Renaulta 5 vsekakor pritegne številne poglede. Svoj navdih so oblikovalci nezgrešljivo črpali pri legendarnem Renaultu 5, ki je bil konec minulega tisočletja zelo priljubljen avto. Omogočal je namreč razmeroma dostopno in množično mobilnost, po drugi strani pa je bil tehnično preprost in praktičen, zato se je zasidral v številna vozniška srca.
Sodobni Renault 5 originalni dizajn prenaša v sodoben kontekst s prefinjenimi kot so na primer "odprtine" pri zadnjih lučeh in izraziti boki kot poklon športnemu modelu Turbo 2. Po našem mnenju je Renault tokrat z veliko mero pozornosti do detajlov ustvaril avto, ki bo zagotovo lepo prestal preizkus časa in še dolga leta ohranil svojo privlačnost.
Notranjost, ki objame voznika
Privlačna je tudi notranjost “petke”, a še bolj pomembno je, da so snovalci vozila poskrbeli za odlično ergonomijo. Sedeži, ki so prav tako oblikovani na retro način, voznika dovolj stisnejo v bočnem predelu, da ga v zavojih trdno držijo “v sedlu”. Za nameček lahko sedeže poljubno nastavljamo v več smereh, kar omogoča udobno vožnjo za nižje- in višjerasle voznike.
Armaturna plošča je blago zarotirana proti vozniku, kar ponuja občutek boljše kontrole ter preglednosti informacij, ki nam jih vozilo vseskozi obsežno podaja. Všeč nam je tudi integracija zaslona, ki je estetska in funkcionalna. Nekaj prostora za napredek bi Renaultu pustili le na področju obvolanskih ročic: Zdaj imamo namreč na desni strani kar tri ročice - za menjanje prestav, upravljanje brisalcev in nastavljanje multimedije. Morda bi bilo smiselno kakšen gumb (predlagamo multimedijskega) vseeno premakniti na volanski obroč.
Kaj pa prtljažnik? - Ima sicer visok nakladalni rob, a z več kot 300 litri prostornine se glede na skupno dolžino vozila (le 392 cm) izkaže za povsem spodobno prostornega.
Zaslon nas ni pustil čakati
Ena izmed najbolj uporabnih funkcij osrednjega sistema je prikaz informacij o bateriji in dosegu, ki vozniku omogoča realen vpogled v razpoložljive kilometre glede na tip vožnje (mestna ali avtocestna). Novi infozabavni sistem je brezhibno odziven in zanesljiv, kar je velik napredek v primerjavi s preteklimi generacijami Renaultovih modelov.
Udobje in varnost
Kako je voziti novega Renaulta 5? - “Tiho in lahkotno,” bi lahko povzeli večino ugotovitev naše testne ekipe. In ravno to sta po našem mnenju dva najbolj pomembna faktorja pri električnih vozilih.
Tišina spremlja vožnjo tudi pri višjih hitrostih, saj hrup v kabini ostaja minimalen. Udobje na daljših poteh je tako na visokem nivoju, dodatno pa ga povečujeta adaptivni tempomat ter sistem za ohranjanje smeri. Sistema delujeta povsem zanesljivo, s tem pa povečujeta varnost in zmanjšujeta utrujenost voznika pri vožnji.
Igraje skozi ovinke
Večvodilna zadnja prema igra ključno vlogo pri stabilnosti in vodljivosti vozila, kar se izraža tako pri prečkanju neravnin kot pri dinamični vožnji skozi ovinke. Podvozje je uravnoteženo, lega vozila pa ostaja nevtralna tudi pri spuščanju stopalke za pospeševanje v ovinku.
Petka s 150 električnimi “konji” seveda pospešuje zvezno, odločno in stotico doseže v osmih sekundah. Snovalci so ji namenili omejitev končne hitrosti pri 150 km/h, kar je opazno več kot pri upokojenem modelu Zoe.
Povečanje porabe električne energije je v zimskih razmerah precej opazno, doseg se takrat giblje med 200 in 300 kilometri (poraba pod 20 kWh na 100 kilometrov je v slabših razmerah prej redkost kot pravilo), v ugodnih razmerah in z lepo vožnjo pa brez težav računamo na 350 kilometrov, kar je ob hitrem polnjenju številka, ki pomeni preprosto uporabo in vožnjo tudi na občasnih daljših poteh.
Tehnološke prednosti: V2L, V2G in toplotna črpalka
Novi Renault 5 prinaša tudi inovativne rešitve, kot sta tehnologiji V2L (Vehicle-to-Load) in V2G (Vehicle-to-Grid), ki omogočata uporabo avtomobila kot mobilni vir napajanja, kar je trenutno še redkost v tem avtomobilskem razredu. Vse različice modela so serijsko opremljene s toplotno črpalko, kar izboljša energetsko učinkovitost pri nizkih temperaturah, od opreme techno naprej pa je vključeno tudi že gretje in hlajenje baterije.
Tišina pogona ima odlično glasbeno spremljavo
Za glasbeno spremljavo na našem testu je večino časa skrbelo ozvočenje proizvajalca Harman Kardon. Slednje nudi kakovosten zvok s funkcijo "immersive sound 360", ki nudi široke možnosti prilagajanja prostorske razporeditve zvočnih poudarkov.
Gretje sedežev in volana je opcijska oprema, a se v hladnejših mesecih izkaže za izjemno koristno, zato bi jo toplo priporočili. Poleg tega Renault 5 ponuja dovolj odlagalnih površin, kar prispeva k praktičnosti vozila. Med njimi si lahko zamislite tudi nekaj unikatnih dodatkov.
Nostalgična ikona - ne samo za nostalgike
Renault 5 E-Tech Techno ni zgolj še en model v vse daljši vrsti sodobnih električnih avtomobilov. Zelo namreč cenimo trud in znanje njegovih snovalcev, ki so uspeli tako učinkovito združiti francoski “retro šarm” s sodobnimi tehnologijami.
Z izvrstnim dizajnom, tehnološkimi inovacijami in udobjem, je nova “petka” torej presegla naša pričakovanja in se ustoličila kot eden izmed najbolj privlačnih električnih avtomobilov ta hip. S svojim igrivim karakterjem odločno razbija stereotipe o “monotonih” električnih vozilih in ponuja nekaj več kot le prevozno sredstvo – ponuja doživetje.