Priročnost, fleksibilnost in cenovna ugodnost so le trije izmed glavnih razlogov, zakaj je Avant2Go danes ena najbolj priljubljenih možnosti prevoza pred ali po poletu na glavnem slovenskem državnem letališču.
Zaradi velikega povpraševanja smo tam do danes vzpostavili 10 rezerviranih parkirnih mest za vozila Avant2Go, ki smo jih “podprli” še z 10 električnimi polnilnicami. Ker je lokacija na Letališču Jožeta Pučnika eden vitalnih in najmočnejših členov našega sistema že od samega začetka, se danes še toliko raje ozremo nazaj in naredimo zanimivo primerjavo.
Letališče Jožeta Pučnika Ljubljana se je mreži Avant2Go lokacij pridružilo vsega nekaj mesecev po uradni predstavitvi in zagonu sistema. Oktobra 2016je bila to 13. lokacija v sistemu, takrat pa so uporabniki lahko najeli skupaj 33 vozil.
Tako smo kot prvi v Sloveniji povezali glavno državno letališče s prestolnico, za nameček pa smo kaj takega storili tudi med prvimi v Evropi. Pionirska poteza je tako hitro naletela na razmeroma širok medijski odziv, pozdravili pa so jo tudi nekateri vodilni predstavniki lokalne in državne politike.
Od leta 2016 do danes je tehnologija električnih vozil doživela izjemen napredek. Baterije so postale zmogljivejše, s čimer se je znatno povečal doseg vozil, hkrati pa so slednja postala bolj dostopna širši javnosti. Bistveno se je izboljšala tudi polnilna infrastruktura – po zaslugi hitrih (DC) polnilnic, ki omogočajo krajše čase polnjenja, pa tudi po zaslugi mnogo bolj razvejane mreže nekoliko počasnejših, a zelo priročnih javnih (AC) polnilnic.
Prav tako se zgodil preobrat v dojemanju te sodobne tehnologije. Električna vozila danes tako niso več nišna izbira, temveč postajajo vedno bolj “mainstream”, saj se veča okoljska ozaveščenost, uporabniki pa cenijo koristi, kot so nižji stroški vzdrževanja ter preprosta in tiha vožnja.
Tako smo se na brniško predstavitev še pripeljali s prvo generacijo električnega Smarta, pa modelov Renault ZOE in BMW i3, ki sta imela tedaj za današnje standarde zelo “pogojno, oziroma mestno uporabno”kapaciteto baterij.
Osem let kasneje na naši lokaciji najdete precej bolj sodobna in široko uporabna električna vozila – tudi takšna, ki imajo zares zajeten električni doseg – npr. Teslin Model 3 “long range”, ki smo ga v naš sistem nedavno vključili s pomočjo dopolnilnega programa GO+. Če Tesla kraljuje na področju zmogljivosti pogona, oziroma baterije, pa je občasni gost naše brniške lokacije tudi Avant2Go “prostorski kralj” – električni dostavnik (Peugeot e-Expert in Opel Vivaro-e). Slednji zelo zgovorno pokaže, kako raznovrstna je naša flota postala v zadnjem obdobju, s čimer se število registriranih uporabnikov vsakodnevno povečuje.
Navkljub številnim perečim izzivom, s katerimi se danes srečuje, svet še nikoli ni bil tako povezan kot danes. Po napovedih bo v letu 2024 globalni letalski promet zabeležil vrtoglave 9,4 milijarde potnikov, kar je seveda najvišja številka v zgodovini.
Tako je tudi Letališče Jožeta Pučnika v zadnjih osmih letih doseglo številne posodobitve – vključno z novim potniškim terminalom s površino 10.000 m2, ki je bil odprt leta 2021. S številom 1,4 milijona potnikov se bo najpomembnejše slovensko letališče letos predvidoma vrnilo na predpandemijsko raven frekventnosti. Z letališča so nedavno poročali, da so se milijontega potnika v letu 2024 razveselili že mesec dni prej kot lani. Mejnik je bil dosežen zgodaj predvsem po zaslugi okrepljene mreže letov v poletnem voznem redu – na vrhuncu sezone je namreč 22 letalskih družbletelo na 25 različnih destinacij.
Večanje številk v globalnem prometu, ki mu trenutno ni videti konca, seveda pomeni tudi vse večjo obremenitev za okolje in prometno infrastrukturo. Tako je zagotovitev možnosti uporabe trajnostnih oblik mobilnosti nujna. Kot ena izmed njenih najmočnejših in najtrdnejših vej se je v zadnjem obdobju pokazala souporaba vozil, ki na globalni ravni po podatkih različnih raziskav vsako leto poveča svoj obseg za približno 20 odstotkov, do leta 2032 pa naj bi svoj obseg povečala kar za 7x.
Trendi, ki so podprti z našim konstantnim razvojem in inovacijami, se odražajo tudi v priljubljenosti in množičnosti uporabe električnih vozil Avant2Go. V zadnjem letu smo namreč presegli število 180, ko govorimo o lokacijah v Avant2Go aplikaciji, število 600, ko govorimo o vključenih električnih vozilih, predvsem pa nas je letos razveselil pomemben (okrogel) mejnik – 50 tisoč registriranih uporabnikov. Pri tem seštevku upoštevamo uporabnike v treh državah, kjer je prisoten Avant2Go (Slovenija, Hrvaška, Avstrija) – če bi šteli le slovenski del sistema, pa hitro lahko izračunamo, da avtomobile souporablja že več kot vsak 50. prebivalec naše države.
Vzporedno s praznovanjem 8. obletnice delovanja Avant2Go praznujemo tudi 8. obletnico sodelovanja z Letališčem Jožeta Pučnika Ljubljana. V tem času smo na obeh straneh zabeležili številne izzive, uspehe in pomembne mejnike. Glede na opazen napredek v tem obdobju, ki veča kakovost in pestrost storitev, se lahko upravičeno veselimo tudi prihodnosti. Usmerjenost v razvoj, inovacije in zaveza odgovornosti do trajnostnega ravnanja z okoljem bodo še naprej naše glavno gonilo.